keskiviikko 16. helmikuuta 2011

HOME SWEET HOME?

Mun muuttamishalukkuus on kärsinyt pienen kolahduksen. Työt Helsingissä alkavat siis 12 päivän päästä, eikä minulla ole vielä mitään tietoa asunnosta. No oishan se toki tosi kiva olla joku tiedossa...

Minun pitäisi saada asunto kaupungin työsuhdeasuntokannasta. Kuitenkin kyseisiin asuntoihinkin pitää hakea, ja tällaiset landepaukut niinkuin minä on asetettu etusijalla asuntojonossa. Alkuun laitoin hakemuksia vain ja ainoastaan kanta-kaupungn alueelle, ja kokoluokkaa 35+neliötä, mut uhkaavasti näyttää siltä että mun olisi hieman löyhättävä vaatismustasoani. Kuitenkin hyvät liikenneyhteydet ja keskeinen sijainti on tärkeää, koska en jaksa kyyhöttää kotona JA mun elämäni lempparein "harrastus" on pyöräily, joten paikat pitäisi olla saavutettavissa pyörämatkan päässä.

Nyt olen laittanut hakemuksia mm. näihin kiinteistöihin:



Kyseisten asuntojen sijainnit ovat Kumpula, Vallila, Hermanni ja Laakso. Tuo Vallilan vanha puutalo on ihana, mutta asunto siinä on vain 30neliön kokoinen, ja minullakin on tosiaan muun muassa se reilut 70 paria kenkiä, eh. Enkä malta muutenkaan odottaa, että pääsen purkamaan syys/lokakuussa pakkaamani muuttolaatikot ja kaivamaan esiin kaikki kaipaamani vaatteet! Materialisti, mutta minkäs teet.

Ja sitten on ne kaksi asuntoa Mechelininkadulla, joissa ei näytä remontti valmistuvan ikinä, ja toisen vapautumispäiväksi on merkattu vasta maaliskuun loppupuoli. Lisäksi "joku" muukin on hakenut kyseisiä asuntoja, koska kaupungin työntekijät voivat vaihtaa asuntoa asuttuaan siinä vähintään vuoden. Luulen että hakijoita on tällä hetkellä reilusti yli sata kyseisiin asuntoihin. Samoin myös muissa hakemissani asunnoissa vapautumispäivämäärä on maaliskuun puolella, että ei kai tässä auta kun nyt vaan odotella. Voi koti, löydy jo!

Postista kolahti muuten tänään mieluinen kirje, nimittäin Ifolorilta tilaamani lemppari Kiinan kuvat polaroid-mallisina. Oon nyt mennyt sekaisin kahdesta asiasta, nimittäin Kiinasta ja polaroideista. Kuvia katsellessani kärsin järkyttömästä ikävästä Kiinaan! Mulla on jo vahva visio näiden kuvien käytöstä. Ja siihen visioon kuuluu kuvien lisäksi wc. TÄH? NIIIIN, siis ei, en ajatellut vetää näitä pöntöstä alas. Kuhan nyt ois vaan ensin se asunto.....


Mulla ei ole muuten kuin yksi taktiikka pakkaspäivän pukeutumiseen; paljon ja lämmintä!

Heipat taas! :)

Ei kommentteja: